Spirit Island

Spirit Island

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 5.5
Spirit Island

Od niepamiętnych czasów na odizolowanej Wyspie mieszkają potężne Duchy. Są one integralną częścią świata natury, jak również czymś ponad nim. Dahanie – rdzenni mieszkańcy Wyspy – żyją z Duchami w zgodzie, szanują je, lecz podchodzą do ich działań z pewną dozą ostrożności. Niestety na Wyspie pojawili się Najeźdźcy z dalekich krajów, którzy zaburzają naturalną równowagę, niszcząc obecność Duchów i wszystko inne na swojej drodze. Jako Duchy musicie połączyć siły i wypędzić Najeźdźców z Wyspy… zanim będzie za późno!

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

  • Co myśli Agnieszka:
    na 1-2-3 gry i na tym koniec, nie mój klimat (4 / 10)

  • Co myśli Bartek:
    niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)

Przygotowanie
Spirit Island to kooperacja w bardzo przyjemnym klimacie (i za to duży plus). Każdy z graczy wybiera jednego ducha, który dysponuje mocami i może pośrednio walczyć z najeźdźcami, którzy atakują wyspę. Istnieje wiele elementów opcjonalnych/komplikujących życie, które (według instrukcji) w pierwszych rozgrywkach faktycznie warto pominąć. Dlatego, bo jest to gra w którą trudno od razu wygrać. Elementy są czytelne, dobrze wykonane i właściwie od razu wiadomo co oznaczają (dla nas najmniej intuicyjne były symbole strachu oraz zarazy). Natomiast w przypadku wariantów rozszerzonych o scenariusze czy przeciwników albo zaawansowanych bogów jest sporo pracy przy rozkładaniu elementów.

Gra
Jest to gra z tych, których zasady są dość łatwe do wytłumaczenia, natomiast trudno w nią wygrać. Baaa, żeby w ogóle myśleć o wygranej to trzeba mieć w niej pewne doświadczenie. Na przykład wiedzieć, który duch z innym dobrze współpracuje w danym scenariuszu. Pewną trudność sprawia pamiętanie o wszystkich czynnościach, rekomendowałbym podczas gry pilnowania, czy wszyscy gracze wykonali dany etap, a dopiero potem przejście do kolejnego. Etapy są w praktyce cztery. W pierwszym zdobywamy karty, energię do zagrania tych kart, rozszerzamy obecność duchów na wyspie i wybieramy karty, które użyjemy w turze. W drugim etapie zagrywamy karty z symbolem jaskółki (słabsze). W trzecim etapie atakują najeźdźcy, dewastując, budując nowe osady i rozszerzając swój zasięg osadnikami (tu należy pamiętać o odczytaniu kart strachu/sprawdzeniu zarazy). Wreszcie w ostatnim etapie zagrywamy silne karty z symbolem żółwia. I w praktyce albo najeźdźcy/zaraza się rozplenią tak że już tego nie opanujemy albo zniszczymy miasta i osady i wygramy. Wymagania do wygranej w miarę rozwoju gry i wzrostu poziomu strachu/terroru stają się coraz łatwiejsze. Ale najeźdźców też przybywa. Gra na pewno nie wybacza błędów, jak zmarnowany ruch czy brak koordynacji między duchami. Dobrze jest zminimalizować obecność najeźdźców do jednej krainy i pilnować w danym etapie które krainy byłyby rozbudowywane - i tam zwalczać najeźdźców. Ale przede wszystkim pilnować zarazy. Natomiast dla nas gra jest leciutko powyżej progu trudności, który wyznacza gry sprawiające relaks od gier do intensywnego możdżenia. Stąd taka ocena.

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Argo nawija

Argo nawija

Gambit TV

Gambit TV

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Go On Board

Go On Board

Gradanie

Gradanie

GrAlutka

GrAlutka

GrAlutka

GrAlutka

Gram Tadam

Gram Tadam

Granie w chmurach

Granie w chmurach

Granie w chmurach

Granie w chmurach

Gry planszowe Łukasza i Pauliny

Gry planszowe Łukasza i Pauliny

Kości, Piony i Bastiony

Kości, Piony i Bastiony

Ludzie bez Kallaxa

Ludzie bez Kallaxa

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Planszą po kostkach

Planszą po kostkach

Planszą po kostkach

Planszą po kostkach

Planszą po kostkach

Planszą po kostkach

SoloGram

SoloGram

SoloGram

SoloGram

SoloGram

SoloGram

Tryb Solo

Tryb Solo

Wyjdzie w graniu

Wyjdzie w graniu

Co warto wiedzieć?

Spirit Island
Cena:
cena: ok. 180-300 zł (274 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: R. Eric Reuss
bzdura? kliknij

rok wydania: 2017
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2020-12-31
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Lacerta
bzdura? kliknij

Graczy:
1
bzdura? kliknij

2 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

3
bzdura? kliknij

4
bzdura? kliknij

Czas gry:
powyżej 2 godzin
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8.6 / 10
Spirit Island
BGG:
Ocena: 8.34 / 10
Spirit Island
Trudność:
od 13 lat
bzdura? kliknij

zależna językowo
bzdura? kliknij

BGG: 4.07 / 5
Tematyka:
  • historia: kolonializm / zachód
    bzdura? kliknij

  • morze / woda
    bzdura? kliknij

  • religia / bóstwa / wierzenia
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • E | strategiczne / wojenne
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • figurki
    bzdura? kliknij

  • kafelki
    bzdura? kliknij

  • karty
    bzdura? kliknij

  • plansza
    bzdura? kliknij

  • planszetki gracza
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • budowa talii
    deck building
    bzdura? kliknij

  • kontrola obszarów
    area control
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • asymetria
    bzdura? kliknij

  • budowa talii przed grą
    back building
    bzdura? kliknij

  • długie rozkładanie
    bzdura? kliknij

  • scenariusze startowe
    scenario / mission
    bzdura? kliknij

  • prosta plansza
    bzdura? kliknij

  • krótka kołderka / ograniczony wybór akcji
    bzdura? kliknij

  • opóźnienie wykonania akcji
    programming
    bzdura? kliknij

  • wykonywanie akcji za grę
    bzdura? kliknij

  • gra nad stołem / rozmowy jawne
    bzdura? kliknij

  • gra w czasie rzeczywistym
    real-time
    bzdura? kliknij

  • interakcja pozytywna / wsparcie / wymiana
    bzdura? kliknij

  • ruch po obszarach
    area movement
    bzdura? kliknij

  • pozostań w grze / kto się nie pomyli
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • kooperacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Budowanie obszarów, Gra kooperacyjna, Kontrola obszarów, Tryb solo, Walka, Zarządzanie ręką kart, Zbieranie zestawów, Fantasy, Historia, Starożytność, Środowisko naturalne,
    BGG: Action Retrieval, Area Majority / Influence, Automatic Resource Growth, Campaign / Battle Card Driven, Cooperative Game, Hand Management, Modular Board, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Tags, Variable Player Powers, Variable Set-up, Environmental, Fantasy, Fighting, Mythology, Territory Building, Strategy Games, Components: Control Boards, Components: Map (Continental / National scale), Components: Miniatures, Components: Official Music Soundtrack, Components: Wooden pieces & boards, Crowdfunding: Kickstarter, Digital Implementations: Google Play, Digital Implementations: Steam, Game: Spirit Island, Islands: Fictional, Misc: LongPack Games, Players: Games with Solitaire Rules, Theme: Colonial, Theme: Tropical, Theme: Tropical Islands,
Gry z grupy:
dzięki Gry Planszowe
  • Root
    area control: asymetryczne
  • Dune
    area control: asymetryczne
  • Circadians: Ład Chaosu
    area control: asymetryczne
  • Tsukuyumi
    area control: asymetryczne
Ankiety:
  • area control: asymetryczne
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/7514078765319277
  • ameri: boss battle
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9111113602282444
Mikroinstrukcja:
Spirit Island
Instrukcja:
Spirit Island
stron: 32
Wymiary:
wielkość pudełka: duże
bzdura? kliknij

wymiary: 29.2 x 29.5 x 7.6 cm
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

63 x 88 mm

Mogą się spodobać:

Nemesis: Lockdown

AB 5.5 Nemesis: Lockdown

Zobacz
Dominant Species: Władcy Oceanu

AB 6.5 Dominant Species: Władcy Oceanu

Zobacz
Robinson Crusoe

AB 7.0 Robinson Crusoe

Zobacz
Uśpieni Bogowie

AB 7.5 Uśpieni Bogowie

Zobacz
Tainted Grail: Upadek Avalonu

AB 7.5 Tainted Grail: Upadek Avalonu

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts