Gejsze

Hanamikoji

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.5
Gejsze

Minimum zasad, maksimum strategii! Ta gra cię zaskoczy! Masz do wykonania tylko 4 działania. Od kolejności, w jakiej je wykonasz, zależy twój sukces! Celem gry jest zdobycie przychylności gejsz. Każda gejsza oczekuje innego podarunku. Jedna pasjonuje się muzyką, inna zbiera wachlarze, a kolejna zgłębia mądre księgi. Przychylność gejszy zdobędzie ten gracz, który podaruje jej właściwe prezenty.

Każdy gracz posiada 4 znaczniki przedstawiające 4 działania możliwe do wykonania podczas gry. Gracz sam decyduje, w jakiej kolejności je wykona, ale musi pamiętać, że każde działanie może wykonać tylko raz! W trakcie gry gracze wręczają gejszom odpowiednie podarunki. Na koniec gry sprawdzamy, którym spośród siedmiu gejsz gracze podarowali prezenty. Przychylność gejszy zdobywa ten, kto podarował jej więcej prezentów. Wygra gracz, który zdobędzie przychylność czterech gejsz.

  • Co myśli Agnieszka:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Przygotowanie
Przygotowanie trwa mniej niż kilka minut. Między graczami rozkładamy karty gejsz wg rosnącej wartości na kartach, a na nich kładziemy żetony przychylności. Każdy gracz otrzymuje 4 znaczniki akcji oraz 6 kart prezentów z potasowanej talii. Do każdej gejszy jest tyle kart prezentów, jaka wartość widnieje na karcie gejszy, a rozpoznać je można po kolorach i elementach wyróżnionych (np.: gejsza zielona nalewa herbatę, a na karcie prezentów będzie dzbanek do herbaty).

Gra
Gracz w swojej turze wykonuje jedną z akcji ze znacznika. Gracze mają takie same znaczniki i każdy z nich może być wykorzystany tylko raz. Akcje to: sekret – wybieram jedną kartę z ręki i kładę ją zakrytą przy wybranej gejszy (nawet, jeśli ten prezent nie pasuje do gejszy), eliminacja – odrzucam na bok dwie karty z ręki, kompromis – wykładam trzy karty prezentów, z których przeciwnik wybiera jedną i kładzie ją przy odpowiedniej gejszy, a pozostałe dwie karty z prezentami zostają dla mnie, podwójny podarunek – wykładam cztery karty z prezentami podzielone na dwie grupy, a przeciwnik wybiera jedną z grup, druga grupa pozostaje dla mnie. To powoduje, że nie zawsze mamy do wyboru najlepszą dla nas opcję, ponieważ, np.: wykorzystaliśmy potrzebną nam akcję już wcześniej, albo karty, które mamy na ręku nie gwarantują nam dużych korzyści bez względu na to, którą akcję wykonamy. Po zagraniu akcji dobieramy jedną kartę ze stosu. Po wykonaniu 4 akcji przez każdego z graczy sprawdzamy, kto ma więcej prezentów przy każdej gejszy i przesuwamy żeton przychylności w kierunku gracza z większą liczbą prezentów. Jeżeli w akcji Sekret położyliśmy kartę z niepasującym prezentem, to nie będzie się on liczył. Rundę wygrywa osoba, która albo uzyskała przychylność 4 gejsz, albo zdobyła przychylność gejsz o sumie wartości płytek 11 lub więcej. Teoretycznie może być remis, tzn. jeden gracz uzyskał przychylność gejsz z tabliczek o wartościach 2, 2, 2, 3 (4 gejsze), a drugi gejsz z tabliczek 3, 4, 5 (suma 12). Gra z łatwymi zasadami, ale jednocześnie z ograniczonymi możliwościami dedykowanymi konkretnymi akcjami, jakie możemy wykonać.

  • Co myśli Bartek:
    niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)

Przygotowanie
Gejsze to mała gra, w której dość duży nacisk położono na grafiki. Jest siedem kafelków gejsz, z których każda ma inny atrybut (wachlarz, parasol, czajniczek). Ponieważ za bardzo ich nie rozróżniałem (a rozróżnienie jest ważne), wolałem bazować na kolorach kafelków. Oprócz rozłożenia kafelków, należy jeszcze przetasować karty prezentów i jeden z nich odrzucić. I to w sumie wszystko. Są co prawda cztery kafelki akcji, ale my spokojnie już w drugiej rozgrywce graliśmy bez ich stosowania.

Gra
Co można powiedzieć o dwuosobowej grze, w której są tylko cztery ruchy każdego gracza? Że ich wybór wymaga przemyślenia. Strategią jest chyba zostawienie sobie najlepszych ruchów na koniec gry. Trzeba też przeliczać punkty przyznawane przez gejsze oraz uwzględniać fakt, że prezentów dla gejszy jest tyle, ile gejsza ma punktów. Rzeczy do uwzględnienia jest tyle, że czasami pojawiał się spory downtime w oczekiwaniu na wykonanie ruchu. Mimo że instrukcja sugeruje kilka rund, my zwykle kończyliśmy grę po jednej. Gra bardzo pozytywna, ale jest szybka i nieco za mało wciąga - stąd taka punktacja.

Youturecenzje gier:

Amator Planszówek

Amator Planszówek

Amator Planszówek

Amator Planszówek

Around the Board

Around the Board

Bułka i Masełko

Bułka i Masełko

Gambit TV

Gambit TV

Grajdołek TV

Grajdołek TV

Granie w chmurach

Granie w chmurach

HUMIGraj

HUMIGraj

HUMIGraj

HUMIGraj

Lets Play a Game

Lets Play a Game

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Ogrywamy

Ogrywamy

Planszolandia

Planszolandia

Wojennik TV

Wojennik TV

Wojennik TV

Wojennik TV

Co warto wiedzieć?

Gejsze
Cena:
cena: do 40 zł (38 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Kota Nakayama (中山 宏太)
bzdura? kliknij

rok wydania: 2013
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2017-05-31
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
bzdura? kliknij

Graczy:
2 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

tylko we dwoje
Czas gry:
do 15 minut
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8 / 10
Hanamikoji
BGG:
Ocena: 7.47 / 10
Hanamikoji
Trudność:
od 10 lat
bzdura? kliknij

zależna językowo
bzdura? kliknij

BGG: 1.68 / 5
Tematyka:
  • historia: orient / wschód
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • E | gromadzenie punktów / ekonomiczne
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • karty
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • zarządzanie ręką
    hand management
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • krótka kołderka / ograniczony wybór akcji
    bzdura? kliknij

  • walka na karty
    card play conflict resolution
    bzdura? kliknij

  • korzyść z działania dla przeciwnika
    bzdura? kliknij

  • tylko we dwoje
    bzdura? kliknij

  • gra na czas / kto pierwszy
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Draft elementów, Gra karciana, Kontrola obszarów, Zarządzanie ręką kart, Gry komputerowe, Historia, Średniowiecze,
    BGG: Area Majority / Influence, Force Commitment, Hand Management, I Cut, You Choose, Open Drafting, Race, Card Game, Medieval, Family Games, Card Games: Lane Battler, Card Games: Outplay, Cities: Kyoto (Japan), Country: Japan, Crowdfunding: Kickstarter, Digital Implementations: Board Game Arena, Game: Hanamikoji, Misc: LongPack Games, Players: Two-Player Only Games, Series: Mini Games (IELLO), Series: Two-player games (Kosmos), Theme: Geisha,
Gry z grupy:
dzięki Gry Planszowe
  • 7 Cudów Świata: Pojedynek
    we dwoje: karty
  • Splendor: Pojedynek
    we dwoje: karty
  • Spicy
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Wirus
    karcianki: pozbądź się elementów
  • 6. Bierze
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Uno
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Spór o Bór
    we dwoje: karty
  • Sen
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Jaipur
    we dwoje: karty
  • Radlands
    we dwoje: karty
  • Terrors of London
    we dwoje: karty
  • Star Wars: The Deckbuilding Game
    we dwoje: karty
  • Kruki
    we dwoje: karty
  • Scout
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Dobble
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Android: Netrunner
    we dwoje: karty
  • Mindbug
    we dwoje: karty
Ankiety:
  • we dwoje: karty
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9064012403659231
  • karcianki: pozbądź się elementów
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9121121084615029
  • area control: karty
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/8273814032679076
Instrukcja:
Gejsze
przyjazna do czytania
Wymiary:
wielkość pudełka: mini
bzdura? kliknij

wymiary: 13.5 x 13.4 x 4.4 cm
bzdura? kliknij

waga: 0.16 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

63 x 88 mm

Mogą się spodobać:

Hanabi

AB 6.5 Hanabi

Zobacz
Wirus

AB 6.5 Wirus

Zobacz
Kruki

AB 7.5 Kruki

Zobacz
Red7

AB 9.0 Red7

Zobacz
Władca Pierścieni: Konfrontacja

AB 6.0 Władca Pierścieni: Konfrontacja

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts