Hanabi

Hanabi

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.5
Hanabi

Hanabi to gra, w której gracze nie grają przeciw sobie, lecz współpracują aby osiągnąć wspólny cel. W tym przypadku wcielają się w rolę bezmyślnych właścicieli fabryk z fajerwerkami, którzy niechcący pomieszali prochy, lonty i rakiety na pokazie sztucznych ogni. Przedstawienie zaraz się zaczyna, a panika wdziera się w ich szeregi. Muszą działać razem aby pokaz nie zakończył się katastrofą! Pirotechnicy muszą złożyć 5 fajerwerków (1 biały, 1 czerwony, 1 niebieski, 1 żółty, 1 zielony) poprzez utworzenie z kart sekwensu rosnących liczb (1, 2, 3, 4, 5) w tym samym kolorze.

Brzmi prosto, prawda? No więc nie całkiem, gdyż w tej grze karty trzymasz tak, aby widzieli je pozostali gracze, a nie Ty! Aby pomagać innym graczom w ich zagrywaniu musisz udzielać im wskazówek na temat posiadanych kolorów lub wartościach trzymanych w ręku fajerwerków!

  • Co myśli Agnieszka:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Przygotowanie
Gra Hanabi nie wymaga przygotowania, jest to gra karciana, bez planszy.

Gra
W czasie gry możemy wykładać karty w kolejności od 1 do 5 w kolorze, który jeszcze nie został wyłożony / podpowiedzieć graczowi, jaki kolor lub cyfrę posiada / odrzucić kartę. Największy problem miałam z zapamiętaniem podpowiedzi, ponieważ każdy gracz ma karty "plecami" do siebie, czyli widzi wszystkie z tym samym rysunkiem, a inni gracze widzą ich wartości i kolory. Można próbować układać karty w ręku kolorami (po otrzymaniu podpowiedzi od innego gracza), ale po taki 2-3 rundach już ciężko zapamiętać, którą z tych kart jeszcze mam, a którą odrzuciłam.... Gra ciekawa, choć trudna do wygrania. Wygodna w przewożeniu, ponieważ jest zapakowana w małym pudełku, więc można ją zabierać na wyjazdy).

  • Co myśli Bartek:
    niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)

Przygotowanie
Przygotowanie polega na potasowaniu kart i rozdaniu graczom tak, żeby nie widzieli co na nich jest.

Gra
Po przeczytaniu instrukcji miałem wrażenie, że to bardzo skomplikowana gra. Natomiast w praktyce okazało się, że trzeba ułożyć z kart ciągi 1-2-3-4-5 w pięciu kolorach (sześciu w wariancie zaawansowanym, chociaż my sobie ułatwiamy używając kart wielokolorowych jako jokerów). Istota gry polega na tym, że nie widzimy swoich kart. Gra się kooperacyjnie i oprócz wyłożenia karty do ciągu należy podpowiadać innym graczom, jakie mają karty (wskazujemy kolory lub wartości). Podpowiedzi są limitowane, a limit zwiększa się odrzucając karty z ręki. Tych z kolei nie możemy odrzucać bez namysłu, bo jest określona liczba każdej z wartości. W efekcie gra wymaga sporego kombinowania oraz zapamiętywania co kto ma w ręku. W wariancie podstawowym nie można za bardzo przegrać, bo po prostu punktuje się każdy rozpoczęty ciąg. Z kolei wariant zaawansowany, gdzie trzeba wszystkie pięć ciągów ukończyć, stanowi wyzwanie. Jest to gra typowo, klimat w ogóle nie jest widoczny (zwykłe karty też by starczyły). Ale mechanika wystarcza z nawiązką.

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Around the Board

Around the Board

Board Games Factory

Board Games Factory

Dzieciaki Testują

Dzieciaki Testują

Granie w chmurach

Granie w chmurach

Melanżownia TV

Melanżownia TV

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Młody Giercownik

Rzuć Kością

Rzuć Kością

W imię zasad

W imię zasad

Co warto wiedzieć?

Hanabi
Cena:
cena: do 40 zł (39 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Antoine Bauza
bzdura? kliknij

rok wydania: 2010
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Rebel
bzdura? kliknij

Graczy:
2
bzdura? kliknij

3
bzdura? kliknij

4 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

5
bzdura? kliknij

Czas gry:
do 30 minut
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 7 / 10
Hanabi
BGG:
Ocena: 7.04 / 10
Hanabi
Trudność:
od 8 lat
bzdura? kliknij

praktycznie niezależna językowo
bzdura? kliknij

przyjazna dla dzieci
bzdura? kliknij

BGG: 1.69 / 5
Tematyka:
  • historia: orient / wschód
    bzdura? kliknij

  • przemysł / maszyneria / wynalazki / medycyna
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • W | abstrakcyjne
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • karty
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • zarządzanie ręką
    hand management
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • dopasowanie / tworzenie układu
    bzdura? kliknij

  • dwa atrybuty / dobierz i zagraj
    bzdura? kliknij

  • ograniczona komunikacja
    communication limits
    bzdura? kliknij

  • pozostań w grze / kto się nie pomyli
    bzdura? kliknij

  • punkty za cały zestaw
    set collection
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • kooperacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Dedukcja, Gra karciana, Gra kooperacyjna, Zarządzanie ręką kart, Zbieranie zestawów,
    BGG: Communication Limits, Cooperative Game, Hand Management, Memory, Ordering, Set Collection, Card Game, Deduction, Memory, Family Games, Country: Japan, Digital Implementations: Board Game Arena, Digital Implementations: Boardible (Mobile), Game: Hanabi, Mechanism: Deduction – Blind Man-s Bluff, Misc: Dice Tower Hall of Fame, Theme: Fireworks, Versions & Editions: Travel Versions of Non-Travel Games,
Mikroinstrukcja:
Hanabi
Instrukcja:
Hanabi
przyjazna do czytania
Wymiary:
wielkość pudełka: mini
bzdura? kliknij

wymiary: 14.0 x 10.7 x 3.6 cm
bzdura? kliknij

waga: 0.21 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

57 x 89 mm

Mogą się spodobać:

Yokai

AB 7.5 Yokai

Zobacz
Wirus

AB 6.5 Wirus

Zobacz
Gejsze

AB 6.5 Gejsze

Zobacz
The Game. Nic prostszego

AB 6.5 The Game. Nic prostszego

Zobacz
Red7

AB 9.0 Red7

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts