Drużyny mediów ścigają się, by odkryć sekretne hasło podpowiadane przez ich towarzysza - ducha. Na zmianę zadają duchowi pytania z puli dostępnych kart niewidocznej dla przeciwnej drużyny. Ale jest haczyk! Duchy zapisują tylko kilka pierwszych liter odpowiedzi - tylko tyle, by podpowiedzieć swoim, ale nie zdradzić zbyt wiele przeciwnikom. Listy z Zaświatów to gra imprezowa na miarę Decrypto i Tajemniczego Domostwa. Jest przystępna, wciągająca i elegancka. Dzięki prostym zasadom możesz nauczyć w nią grać każdego - zarówno młodzież szkolną, jak i znajomych na kampingu. To murowany hit spotkań towarzyskich!
Gracze dzielą się na dwie konkurujące drużyny ścigające się w odgadnięcie haseł z kart. W każdej rundzie drużyny wybierają swoich reprezentantów - duchów, który odpowiadając na pytania drużyny, będą naprowadzać ich na hasło. Obie drużyny mogą dowiedzieć się więcej o haśle za pomocą pytań na kartach, jakie przekazują swoim duchom. Pytania są tajne dla przeciwnej drużyny. Duchy kolejno odpowiadają na pytania swoich drużyn z kart powoli, literka po literce, wypisując odpowiedź na kartce. Gdy drużyna już wie, jaką odpowiedź chciał napisać ich duch, przerywa mu. Lepiej, aby przeciwna drużyna nie domyśliła się o jaką podpowiedź chodzi i nie odgadła hasła jako pierwsza. Gdy drużyna domyśla się o jakie hasło chodzi, powoli - literka po literce - zapisuje swoją odpowiedź. Jeśli są w błędzie, duch ich zatrzyma. Jeśli zgadną - wygrali.
MG Board Games
On The Board
Planszówki online
Zaku BoardGames
Zbyt Wiele Gier
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Gra zawiera małą liczbę elementów, więc jej przygotowanie trwa chwilę.
Gra
Zasady obowiązujące w grze są proste, instrukcja krótka, czas przygotowania to kilka minut, więc szybko można przejść do próby odgadnięcia wiadomości z zaświatów :) Nasz duch udziela odpowiedzi do pytań, które zawodnicy wybierają z kart dostępnych na ręku (2 karty). Duch wybiera jedno pytanie, a odpowiedź stanowi jedno słowo. Jest ono zapisywane litera po literze, a kiedy drużyna domyśla się, jakie to słowo - powstrzymuje ducha przed dalszym pisaniem. A co drużyna musi odkryć? Słowo, które duch wybrał z listy słów wylosowanych na początku rozgrywki.
Gra z jednej strony ma ciekawe rozwiązanie, jakim jest zapisywanie słów. Inne, podobne gry, raczej wykorzystują obrazy na kartach, więc ogranicza możliwość odpowiedzi. Tutaj duch może zastosować do podpowiedzi słowo, które najbardziej naprowadzi drużynę na właściwy trop. Ta zaleta nie zachęca mnie jednak do kolejnej rozgrywki w Listy z zaświatów - gry z kartami obrazkowymi dają więcej frajdy choćby dlatego, że na obrazku jest wiele elementów i samo zastanawianie się, co też duch właściwie chciał nam przekazać, wzbudza więcej emocji. Stąd ocena 6/10.
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Kluczowe w grze Listy z Zaświatów są dwa stosy kart: pytania medium do ducha oraz listy haseł, które medium musi odgadnąć. Co prawda w pudełku są jeszcze plansze do uzupełniania i ołówki, ale w zupełności wystarczy zwykła kartka papieru. Aby przygotować się do gry, należy jeszcze podzielić się na dwie (według założeń co najmniej dwuosobowe) drużyny. Styl kart jest dość klimatyczny i wszystko jest czytelne, natomiast jak w wielu grach pudełko spokojnie mogłoby być znacznie mniejsze w stosunku do zawartości.
Gra
Na wstępie zaznaczę, że nieco naciągnęliśmy zasady i zagraliśmy w grę w dwie osoby. Różnica polegała na tym, że a) byliśmy wzajemnie dla siebie medium i duchem oraz b) mieliśmy do odgadnięcia inne hasła. Podczas gry bowiem medium przekazuje dwie karty z pytaniami, a duch wybiera jedną, która bardziej pasuje do tajemnego słowa i odpowiada na nie litera po literze. To gra z założenia imprezowa, więc najwięcej frajdy sprawia fakt, że nie wszystkie pytania będą pasować do wszystkich słów. Słowo: młotek. Pytanie: Z jaką przyprawą najchętniej go zjesz? Odpowiadając litera po literze uniemożliwiamy innej drużynie odgadnięcia zarówno pytania jak i podpowiedzi. W naszej modyfikacji liczba użytych przez ducha liter decydowała o wygranej. Sama rozgrywka była całkiem spoko, natomiast interakcji nie było za dużo i to przeważyło u mnie na ocenie.