Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy...
Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
Board Games TV
Bułka i Masełko
Dama Gier
Game Troll TV
Geek Factor
Gradanie
Granie w chmurach
Młody Giercownik
Planszowe Bestie
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
best of the best! (10 / 10)
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
Przygotowanie
Klepsydry i technik zaawansowanych (skojarzenia dźwiękowe, słowo negujące) nie używamy. Grę rozkłada się błyskawicznie. Ponieważ karty są dwustronne, to przy kolejnych turach czasami nachodzi nas wątpliwość, czy słowo należy obrócić czy wyłożyć nowe. Przez to jednak gra ma świetną regrywalność. Słabo się natomiast czyta odwrócony wariant tekstu.
Gra
Jest to gra imprezowa przy której jest dużo śmiechu (zwłaszcza gdy ktoś myśli nieszablonowo i ma skojarzenia od czapy). Chociaż teoretycznie nie ma limitu graczy, nam najlepiej gra się, gdy w drużynie jest nie więcej niż 2-3 osoby, które odgadują skojarzenie. Gra Tajniacy składa się z kart z wyrazami oraz kwadratowych schematów 5x5. Po rozłożeniu kart z wyrazami w takim układzie rozpoczyna się wyścig, która z dwóch drużyn pierwsza wskaże karty zaznaczone w jej kolorze na schemacie. Należy połączyć jednym słowem lub frazą jak najwięcej rozłożonych wyrazów i nie trafić w czarną postać, która automatycznie powoduje przegraną rundę. Z jednej strony pojawiają się przestoje na początku gry, gdy nic nie przychodzi do głowy i nie kojarzy się wszystkich rozłożonych słów.