Neuroshima Hex 3.0

Neuroshima Hex! 3.0

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.5
Neuroshima Hex 3.0

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

  • Co myśli Agnieszka:
    na 1-2-3 gry i na tym koniec, nie mój klimat (4 / 10)

  • Co myśli Bartek:
    ulubiona! to jest to co wybiorę (9 / 10)

Przygotowanie
To od czego trzeba zacząć to ikonografia, której znajomość jest niezbędna i wymaga przejrzenia bardzo czytelnej instrukcji lub obejrzenia filmu. Ale jest na tyle intuicyjna, że wystarczy to zrobić raz. Gra składa się z niewielkiej planszy i kafelków dla każdego gracza. Tak jak w większości gier kafelkowych zamiast jednego wysokiego stosu wygodniej mieć kilka mniejszych i dobierać losowo. Oprócz ułożenia dobrze potasowanych kafelków w stosie i pierwszego żetonu (sztabu) na planszy gra nie wymaga więcej przygotowania. Trzeba też wspomnieć, że każdy gracz ma armię z indywidualnymi jednostkami, a ich różnorodność nie ogranicza się tylko do podstawki - wyszło kilkanaście niezależnie stworzonych frakcji (z otoczką fabularną świata postapo).

Gra
Neuroshima Hex trafiła do naszej kolekcji dość późno. Przez wiele miesięcy wyobrażałem ją sobie jako ciężką grę wojenną, która szczegółowo odwzorowuje bitwy, z jakimś grubym tutorialem i w dodatku w azjatyckim stylu. I nie zachęcały nawet praktycznie zawsze dobre recenzje. Natomiast po pierwszej grze okazała się mechanicznie bardzo czytelną, szybką i regrywalną grą pojedynkową o dość unikalnej budowie armii. To gra typu "dobierz i wyłóż" - dobieramy do 3 żetonów, odrzucamy 1 a pozostałe dwa możemy wykorzystać. Jednostki po umieszczeniu na planszy czekają na bitwę - która następuje po zapełnieniu albo po wywołaniu przez któregoś z graczy. Jednostki mogą być wojownikami lub modułami wspierającymi, a wojownicy z kolei mogą strzelać na sąsiednie pole lub wzdłuż linii. I w sumie tyle. Gra na poziomie początkującym jest relaksująca, natomiast znajomość jednostek swoich i przeciwników pozwala na dość szczegółowe obmyślanie strategii. Jedynym mankamentem dla mnie jest losowość - wolałbym mieć w ręku większą liczbę jednostek (z możliwością zagrania max. 2). Tak wysoka ocena to przede wszystkim wynik różnorodności frakcji, regrywalności i krótkiego czasu na jedną rozgrywkę. Podoba mi się też klimat rozmów nad stołem o strategii i sojuszach.

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Boardgame Land

Boardgame Land

Dream Dice TV

Dream Dice TV

Game Troll TV

Game Troll TV

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Grajdołek TV

Grajdołek TV

HexTV

HexTV

MG Board Games

MG Board Games

Planszolandia

Planszolandia

Planszolandia

Planszolandia

Co warto wiedzieć?

Neuroshima Hex 3.0
Cena:
cena: ok. 80-120 zł (119 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Michał Oracz
bzdura? kliknij

rok wydania: 2006
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2013-11-30
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Portal Games
bzdura? kliknij

Graczy:
1
bzdura? kliknij

2 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

3
bzdura? kliknij

4
bzdura? kliknij

Czas gry:
do 30 minut
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8.4 / 10
Neuroshima Hex! 3.0
BGG:
Ocena: 7.39 / 10
Neuroshima Hex! 3.0
Trudność:
od 13 lat
bzdura? kliknij

praktycznie niezależna językowo
bzdura? kliknij

BGG: 2.61 / 5
Tematyka:
  • science-fiction / kosmos
    bzdura? kliknij

  • wojna
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • B | samodzielne gry bitewne
    skirmish battle
    bzdura? kliknij

  • zachęcające planszówki
    gateway games
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • kafelki
    bzdura? kliknij

  • plansza
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • wykładanie kafelków
    tile placement
    bzdura? kliknij

  • zarządzanie ręką
    hand management
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • asymetria
    bzdura? kliknij

  • prosta plansza
    bzdura? kliknij

  • walka między dwoma graczami / pojedynek
    bzdura? kliknij

  • interakcja negatywna / atak
    bzdura? kliknij

  • pozostań w grze / kto się nie pomyli
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Gra logiczna, Kontrola obszarów, Tryb solo, Układanie elementów, Walka, Zagadki, Zarządzanie ręką kart, Science-Fiction,
    BGG: Area Majority / Influence, Connections, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Line of Sight, Player Elimination, Solo / Solitaire Game, Team-Based Game, Tile Placement, Variable Player Powers, Collectible Components, Fighting, Puzzle, Science Fiction, Strategy Games, Components: HexHex5 Grids, Components: HexHex7 Grids, Digital Implementations: Google Play, Digital Implementations: Steam, Digital Implementations: Tabletopia, Players: Games with Solitaire Rules, Setting: Neuroshima, Theme: Post-Apocalyptic, Versions & Editions: Board Game Versions of Role-Playing Games,
Ankiety:
  • area control: kafelki (ankieta 2/2)
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/8286978098029336
  • gry wprowadzające
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9085336754860129
Mikroinstrukcja:
Neuroshima Hex 3.0
Instrukcja:
Neuroshima Hex 3.0
stron: 24
Wymiary:
wielkość pudełka: średnie
bzdura? kliknij

wymiary: 25.5 x 25.5 x 3.8 cm
bzdura? kliknij

waga: 1.09 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

58.1 x 88 mm

Mogą się spodobać:

Dice Throne

AB 7.5 Dice Throne

Zobacz
Nova Luna

AB 9.5 Nova Luna

Zobacz
Władca Pierścieni: Konfrontacja

AB 6.0 Władca Pierścieni: Konfrontacja

Zobacz
Aeons End

AB 7.0 Aeons End

Zobacz
Oryszalk

AB 5.5 Oryszalk

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts