Bitoku to ogromna, średniej ciężkości gra euro z mnóstwem negatywnej interakcji i fenomenalną szatą graficzną inspirowaną japońską mitologią. Wielki Duch, opiekun pradawnych Kniei, szykuje się do odejścia. Na jego miejsce zostanie wybrany jeden z duchów Bitoku, lecz by dostąpić tego zaszczytu, będzie on musiał wykazać się nieprzeciętnymi zasługami. Gra toczy się na przestrzeni czterech rund podzielonych na cztery fazy — pory roku. Podczas każdej z nich będziecie zdobywać kolejne punkty z wielu dostępnych akcji, korzystając z pomocy Yokai — Opiekunów Kniei. Yokai reprezentowani są przez kości i karty, dlatego też w Bitoku zarządzać będziecie dwoma rodzajami robotników. Ten z was, który będzie robił to najrozważniej, dotrze do najdalszego miejsca na Ścieżce Duchów i przejmie schedę po Wielkim Duchu Kniei.
Każda z czterech rund Bitoku symbolizuje jeden rok i podzielona jest na cztery pory. Podczas Wiosny każdy z was dobiera na rękę nowe karty pomocników — Yokai. Najważniejszą porą jest Lato, kiedy będziecie wykonywać akcje główne — możecie wówczas zagrać kartę Yokai z ręki, użyć odblokowanej kości lub przeprawić swojego Yokai przez rzekę na planszy. Akcje te wykonujecie naprzemiennie, dopóki wszyscy nie spasujecie. Następnie nadchodzi Jesień, kiedy to w domu Wielkiego Ducha ustalicie kolejność graczy na następną rundę. Z kolei podczas Zimy zbieracie z planszy swoje kości i kładziecie je z powrotem na planszach graczy.
Yokai to Opiekunowie chroniący Knieję i wasi wierni pomocnicy. Reprezentowani są oni przez karty oraz kości. Kiedy podczas waszej tury zagrywacie kartę Yokai, kładziecie ją na swojej planszy gracza i odblokowujecie kość leżącą po jej prawej. Następnie możecie aktywować tę kartę, wykonując przypisaną do niej akcję. Odblokowane kości to wasi Yokai, których możecie położyć na planszy głównej, wykonując pomniejsze akcje w jednym z pięciu regionów Kniei. Kiedy wasz kościany Yokai będzie już na planszy, w kolejnej turze będzie mogli zdecydować się na jego przemieszczenie przez świętą rzekę Kurirakugan i zdobyć za to liczne bonusy.
Na waszych planszach graczy znajdują się uśpieni Pielgrzymi, których będziecie mogli przebudzić za pomocą Kryształów. Przebudzonego Pielgrzyma połóżcie obok Bramy Początkowej na Ścieżce Mądrości. Kiedy podczas jakiejś akcji uda się wam zdobyć Punkty Ruchu, wydajcie je natychmiast, aby poruszyć Pielgrzyma i zdobyć liczne bonusy obecne na jego ścieżce. Droga Pielgrzyma może skończyć się w dwóch miejscach — na Polu Oświecenia lub Polu Torii. Za jedno i drugie otrzymujecie Punkty Zasług oraz Amulety, ponadto na polu Torii zyskacie kafel Torii z bonusową akcją do wykonania.
Gradanie
GrAlutka
Gram Solo
Gram Solo
Gryffinka
On Table
Planszomaniak
Planszowe Bestie
Planszowe Newsy
Planszówki online
Planszówkowy PKS
SMGP Kości
SoloGram
Stare Kości
Tryb Solo
Zaku BoardGames
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts