Szarlatani z Pasikurowic

The Quacks of Quedlinburg

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 7.5
Szarlatani z Pasikurowic

Szarlatani z Pasikurowic to familijna gra planszowa przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 10 lat. Zaproś rodzinę i przyjaciół, aby wspólnie zanurzyć się w bajecznie kolorowym świecie mikstur i eliksirów.

W Pasikurowicach odbywa się coroczny jarmark. Gracze wcielą się w jednego z tytułowych szarlatanów. W trakcie gry będą przygotowywać lecznicze mikstury. Muszą jednak mieć się na baczności — chwila nieuwagi to przepis na wybuch w kociołku! Wszyscy Szarlatani są niezwykle uzdolnieni, ale tylko jeden zostanie ogłoszony tym najlepszym.

Celem rozgrywki jest warzenie jak najlepszych mikstur. Na początku rozgrywki, każdy z uczestników zabawy otrzymuje planszetkę, przedstawiającą kociołek oraz woreczek z początkowymi składnikami. Gra trwa dziewięć rund, podczas których, wszyscy gracze w tym samym czasie, losują składniki i dokładają je do swoich kociołków. Gracze sami decydują, kiedy chcą przerwać losowanie składników, muszą jednak uważać – jeśli wartość białych znaczników na planszy przekroczy siedem, to kociołek wybucha! Po tym, jak wszyscy gracze skończą losować składniki, następuje rozpatrywanie zawartości kociołków. Ważnym etapem jest kupowanie nowych składników do woreczków. Pozwala to na tworzenie coraz lepszych mikstur! Grę urozmaicają karty zmieniające zasady rozgrywki. Zwycięży gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.

  • Co myśli Agnieszka:
    niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)

Przygotowanie
Przed rozpoczęciem gry każdy gracz otrzymuje żetony początkowe – wszyscy takie same. Żetony i karty z opisami umieszczamy pośrodku miejsca rozgrywki. Przygotowanie do gry trwa krótko, a zasady są stosunkowo proste.

Gra
Rozgrywka trwa 9 rund – zaznaczamy je na planszy. Przed rozpoczęciem każdej rundy zapoznajemy się z dodatkowymi warunkami z kart zadań. Każdy gracz ma te same żetony bazowe, które wrzuca do nieprześwitującego woreczka. Żetony losujemy i wykładamy do naszego kociołka (plansza gracza). Układamy je w takiej odległości od poprzedniego żetonu jaką wartość żetonu wylosowaliśmy. Np.: losujemy żeton o wartości 3 – położymy go na trzecim polu od poprzedniego żetonu (żetony czerwone mają dodatkową opcję, która wpływa na odległość położenia żetonu). Wszyscy gracze wykładają swoje żetony jednocześnie. Każdy osobno decyduje kiedy chce skończyć wykładanie, a wynika to z zagrożenia wybuchem naszego kociołka. Do wybuchu dochodzi, gdy wartość białych żetonów przekroczy 7. Wybuch kociołka to niekorzystna sytuacja, gdyż na koniec tury nie otrzymujemy wszystkich benefitów. Dlatego każdy gracz analizuje, jakie żetony mogły mu jeszcze pozostać w woreczku i czy warto ryzykować i losować kolejny żeton. Raz na turę możemy powtórzyć losowanie – zaznaczamy wykorzystanie tej opcji poprzez odwrócenie butelki z eliksirem. Aby w kolejnej rundzie móc skorzystać z tej opcji, należy wydać rubiny i przywrócić butelkę do stanu początkowego. Na koniec tury: gracz, który ma najdłuższy tor rzuca kostką i otrzymuje wylosowaną premię, np. dodatkowy rubin; zliczane są punkty, które od razu zaznaczamy na torze zwycięstwa poszczególnych graczy; zliczamy swoje monety, które możemy przeznaczyć na zakup nowych żetonów, ale tylko jeden żeton w każdym kolorze (nie wszystkie żetony są dostępne od pierwszej tury); rozpatrujemy właściwości żetonów z kociołków, np. ostatni lub przedostatni żeton zielony w naszym kociołku doda nam 1 rubin. Gracze, których kociołki wybuchły muszą wybrać, czy chcą uzyskać punkty za odległość i przesunąć swój znacznik na torze punktacji, czy wolą wydać monety na zakup nowych żetonów. Po wykonaniu wszystkich czynności na koniec rundy zliczamy liczbę szczurzych ogonów na torze punktacji pomiędzy graczem z największą liczbą punktów a tymi, którzy zostali z tyłu. Następnie w swoim kociołku kładziemy szczura w takiej odległości od środka kociołka, ile ogonów było między nami, a najdalszym graczem. Ten zabieg nieco niweluje dysproporcje pomiędzy graczami i daje możliwość wygrania także tym, którzy w początkowych rundach nie mieli szczęścia przy losowaniu żetonów. Warto inwestować w zakup żetonów, bo to statystycznie zmniejsza szansę na wylosowanie żetonu białego. Ale życie, a w tym przypadku gra, nie zawsze pokrywa się z prawdopodobieństwem. Niestety jestem tego przykładem – miałam wylosowane prawie wszystkie białe żetony, a w woreczku pozostawało jeszcze około 10 żetonów w innych kolorach. Gra sympatyczna, z fajnymi grafikami, łatwymi zasadami i dużą dozą losowości.

  • Co myśli Bartek:
    dobra gra, lubię ją, ma swoją specyfikę (8 / 10)

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Baba Jaga

Baba Jaga

Board Games TV

Board Games TV

Druga Runda

Druga Runda

Fani Gier

Fani Gier

Gambit TV

Gambit TV

Go On Board

Go On Board

Gradanie

Gradanie

Gradanie

Gradanie

Planszówki na stół

Planszówki na stół

Po prostu Planszówki

Po prostu Planszówki

Przystanek Planszówka

Przystanek Planszówka

Radio Planszówki

Radio Planszówki

SMGP Kości

SMGP Kości

Co warto wiedzieć?

Szarlatani z Pasikurowic
Cena:
cena: ok. 120-180 zł (145 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Wolfgang Warsch
bzdura? kliknij

rok wydania: 2018
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2018-12-31
bzdura? kliknij

wydawnictwo: G3
bzdura? kliknij

Graczy:
2
bzdura? kliknij

3
bzdura? kliknij

4 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

Czas gry:
do 45 minut
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8.4 / 10
The Quacks of Quedlinburg
BGG:
Ocena: 7.82 / 10
The Quacks of Quedlinburg
Trudność:
od 10 lat
bzdura? kliknij

BGG: 1.94 / 5
Tematyka:
  • fantastyka
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • E | gromadzenie punktów / ekonomiczne
    bzdura? kliknij

  • zachęcające planszówki
    gateway games
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • karty
    bzdura? kliknij

  • kostki znaczniki / zasoby
    bzdura? kliknij

  • planszetki gracza
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • losowanie z woreczka
    bag/dice building
    bzdura? kliknij

  • zbieranie zasobów
    bzdura? kliknij

  • zdaj się na szczęście
    push your luck
    bzdura? kliknij

  • gra w czasie rzeczywistym
    real-time
    bzdura? kliknij

  • sałatka punktowa
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Budowanie talii, Historia, Średniowiecze,
    BGG: Catch the Leader, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Dice Rolling, Events, Open Drafting, Push Your Luck, Simultaneous Action Selection, Variable Set-up, Medieval, Family Games, Components: Dice with Icons, Country: Germany, Digital Implementations: Tabletopia, Game: The Quacks of Quedlinburg, Misc: Watch It Played How To Videos,
Ankiety:
  • gry wprowadzające
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9085336754860129
Instrukcja:
Szarlatani z Pasikurowic
Wymiary:
wielkość pudełka: duże
bzdura? kliknij

wymiary: 29.7 x 29.7 x 7.1 cm
bzdura? kliknij

waga: 1.40 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

56 x 87 mm

Mogą się spodobać:

Brzdęk! Nie drażnij smoka

AB 7.0 Brzdęk! Nie drażnij smoka

Zobacz
Łowcy Potworów

AB 7.0 Łowcy Potworów

Zobacz
Aeons End

AB 7.0 Aeons End

Zobacz
Księga zaklęć

AB 7.0 Księga zaklęć

Zobacz
Od zmierzchu do świtu

AB 8.5 Od zmierzchu do świtu

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts