Uśpieni Bogowie

Sleeping Gods

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 7.5
Uśpieni Bogowie

Witajcie na wędrującym morzu. Przywiedli was tutaj pogrążeni w głębokim śnie bogowie, byście mogli ich wybudzić. Podczas wyprawy będziecie eksplorować egzotyczne wyspy w poszukiwaniu zaginionych totemów bóstw. Czy zdołacie przetrwać i wrócić do domu?

Uśpieni bogowie to kooperacyjna gra kampanijna dla 1 - 4 graczy w wieku 13+. Gracze wspólnie eksplorują rozległy świat, podejmują wyzwania i walczą z przeciwnikami, a każda decyzja może odmienić los kampanii. Ogromny otwarty świat przedstawiony jes w postaci atlasu. Każda strona przedstawia jedynie niewielki fragment odkrywanego świata. Zwiedzane wyspy opisane są w obszernej księdze przygód, każde miejsce kryje swoją historię, nowe postaci czy cenne skarby. Jedna kampania trwa 15 - 30 godzin, a system gry pozwala przerwać i zapisać kampanię w dowolnych momentach.

  • Co myśli Agnieszka:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

  • Co myśli Bartek:
    ulubiona! to jest to co wybiorę (9 / 10)

Przygotowanie
Uśpieni Bogowie to dość rozbudowana gra, natomiast na plus jest zarówno bardzo czytelna instrukcja jak i scenariusz wprowadzający, który prowadzi przez dwie główne mechanizmy gry: testowanie umiejętności oraz walkę. Przygotowanie zaczyna się od otworzenia atlasu i umieszczenia na mapie figurki statku. Następnie należy rozdać między graczami 8 postaci (wszystkie biorą udział w każdej grze), przygotować planszę statku. Ważne jest, że jest kilka stosów kart (zadania, przygoda, wrogowie), których się nie tasuje, natomiast inne (targowisko, los czy wydarzenia) należy dobrze przetasować. Jest też sporo żetonów oraz gruba księga z paragrafami, które stanowią sedno gry. Co do stylu graficznego to kwestia gustu, natomiast ikonografia i nazwy nie są do końca intuicyjne (bystrość, którą oznacza symbol kotwicy, a nie oka?). Jakość bez zastrzeżeń, fajne są zwłaszcza takie smaczki jak pudełko magnetyczne czy instrukcja pakowania elementów (ponieważ to gra kampanijna na wiele godzin, rozgrywkę można też łatwo w dowolnym momencie zapisać i odtworzyć). Przyjemny jest też klimat gry, który czuć w scenariuszu i na poszczególnych kartach (można ugotować zupę, żeby usunąć zmęczenie po teście percepcji podczas przepływania przez wąskie skały).

Gra
Przygodę zaczynamy po przeniesieniu się do równoległego świata i od razu dowiadujemy się, że jedyną możliwością powrotu jest obudzenie bogów. A to możemy zrobić tylko zbierając (podczas 54 tur) jak najwięcej totemów i artefaktów. W każdej turze gracze kolejno wykonują trzy etapy. Pierwszym jest faza statku, podczas której można zdobyć nowe umiejętności, zasoby i znaczniki rozkazu pozwalające na wykonywanie akcji podczas gry. Drugim jest faza wydarzeń, gdzie zwykle pojawią się kłopoty i trzeba będzie wykonać odpowiedni test. Ten polega na dobraniu karty losu (z wartością 1-6) i w dużej mierze zależy do szczęścia, ale jest kilka sposobów na przykład na "przerzucenie" wyniku albo wsparciu testu postaciami, które mają rozwiniętą testowaną umiejętność. Tego jednak nie można wykonywać w nieskończoność, bo każde użycie postaci powoduje jej zmęczenie, a podwójny żeton zmęczenia nie pozwala dalej wspierać testowania dopóki się nie odpocznie. Natomiast niespełnienie warunku testu wiąże się z obrażeniami, czy dla postaci czy dla statku. Trzecia jest faza akcji, w której można wykonać dwie: odwiedzić port albo targowisko (jeżeli akurat jest w pobliżu), podróżować po mapie albo eksplorować setki lokalizacji. Zazwyczaj warto odwiedzać te lokalizacje, do której kierują nas posiadane karty zadań - zwykle aby dostać jakąś nagrodę, potrzebne są słowa kluczowe. A zanim to nastąpi czeka nas jeszcze zapewne walka, która jest niewielką grą w grze. Generalnie trzeba się nastawić na czytanie fabuły, wspólne decyzje związane z wyborami, zagadkami i celami, liczne walki i jeszcze liczniejsze testy. Ja akurat bardzo lubię tego typu klimat i dość dużą decyzyjność, jeżeli porównać to z grami ameri.

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Game Troll TV

Game Troll TV

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Geek Factor

Go On Board

Go On Board

Gradanie

Gradanie

GrAlutka

GrAlutka

Gram Tadam

Gram Tadam

Gryffinka

Gryffinka

Gryffinka

Gryffinka

Planszowe Newsy

Planszowe Newsy

Planszowe Newsy

Planszowe Newsy

Półka Wstydu

Półka Wstydu

Regały Marcińskie

Regały Marcińskie

Regały Marcińskie

Regały Marcińskie

Regały Marcińskie

Regały Marcińskie

Tryb Solo

Tryb Solo

Tryb Solo

Tryb Solo

Co warto wiedzieć?

Uśpieni Bogowie
Cena:
cena: powyżej 300 zł (341 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Ryan Laukat
bzdura? kliknij

rok wydania: 2021
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2023-02-11
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Lucky Duck Games
bzdura? kliknij

Graczy:
1
bzdura? kliknij

2 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

3
bzdura? kliknij

4
bzdura? kliknij

Czas gry:
powyżej 2 godzin
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8.6 / 10
Sleeping Gods
BGG:
Ocena: 8.16 / 10
Sleeping Gods
Trudność:
od 13 lat
bzdura? kliknij

zależna językowo
bzdura? kliknij

BGG: 3.24 / 5
Tematyka:
  • fantastyka
    bzdura? kliknij

  • morze / woda
    bzdura? kliknij

  • podróże / lotnictwo / pociągi / transport
    bzdura? kliknij

  • religia / bóstwa / wierzenia
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • A | dungeon crawler (kooperacja)
    bzdura? kliknij

  • A | lekkie przygodowe (eksploracja)
    bzdura? kliknij

  • F | gry narracyjne / fabularne
    storytelling
    bzdura? kliknij

  • kampania
    campaign
    bzdura? kliknij

  • otwarty świat
    sandbox
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • kartka do pisania / rysowania / książka
    bzdura? kliknij

  • karty
    bzdura? kliknij

  • kostki znaczniki / zasoby
    bzdura? kliknij

  • pionki / meple
    bzdura? kliknij

  • plansza
    bzdura? kliknij

  • planszetki gracza
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • rozbudowywanie zestawu
    tableau building
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • długie rozkładanie
    bzdura? kliknij

  • księga paragrafów
    narrative choice
    bzdura? kliknij

  • rynek / targowisko
    market
    bzdura? kliknij

  • testowanie
    stat check resolution
    bzdura? kliknij

  • wybór akcji
    action
    bzdura? kliknij

  • zadania / wydarzenia w trakcie gry
    events
    bzdura? kliknij

  • zbieranie ekwipunku
    bzdura? kliknij

  • zbieranie zasobów
    bzdura? kliknij

  • zmienna kolejność faz gry / gracza
    time track
    bzdura? kliknij

  • gra nad stołem / rozmowy jawne
    bzdura? kliknij

  • interakcja pozytywna / wsparcie / wymiana
    bzdura? kliknij

  • ruch po obszarach
    area movement
    bzdura? kliknij

  • sałatka punktowa
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • kooperacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Eksploracja, Gra kooperacyjna, Gra przygodowa, Zarządzanie ręką kart, Morze,
    BGG: Action Points, Cooperative Game, Events, Hand Management, Narrative Choice / Paragraph, Push Your Luck, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Adventure, Exploration, Fantasy, Fighting, Nautical, Thematic Games, Components: Book as Board, Components: Map (City Scale), Components: Official Music Soundtrack, Crowdfunding: Kickstarter, Crowdfunding: Wspieram, Decades: The 1920-s, Game: Sleeping Gods, Mechanism: Campaign Games, Misc: Forteller Audio Narration, Misc: Limited Replayability, Misc: Made by Panda, Misc: Watch It Played How To Videos, Players: Games with Solitaire Rules, Setting: The Wandering World,
Gry z grupy:
dzięki Gry Planszowe
  • Tainted Grail: Upadek Avalonu
    ameri: księga z paragrafami
  • Destinies
    ameri: księga z paragrafami
Ankiety:
  • ameri: księga z paragrafami
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/7484011704992650
  • sandbox otwarty świat
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/7865723703488113
Mikroinstrukcja:
Uśpieni Bogowie
Instrukcja:
Uśpieni Bogowie
stron: 40
Wymiary:
wielkość pudełka: potwór
bzdura? kliknij

wymiary: 29.8 x 29.8 x 10.8 cm
bzdura? kliknij

waga: 3.63 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

44 x 67 mm

Mogą się spodobać:

Tainted Grail: Upadek Avalonu

AB 7.5 Tainted Grail: Upadek Avalonu

Zobacz
Oltree

AB 0.0 Oltree

Zobacz
Zaginiona Wyspa Arnak

AB 7.0 Zaginiona Wyspa Arnak

Zobacz
Assassins Creed: Brotherhood of Venice

AB 6.0 Assassins Creed: Brotherhood of Venice

Zobacz
Robinson Crusoe

AB 7.0 Robinson Crusoe

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts