Witajcie na wędrującym morzu. Przywiedli was tutaj pogrążeni w głębokim śnie bogowie, byście mogli ich wybudzić. Podczas wyprawy będziecie eksplorować egzotyczne wyspy w poszukiwaniu zaginionych totemów bóstw. Czy zdołacie przetrwać i wrócić do domu?
Uśpieni bogowie to kooperacyjna gra kampanijna dla 1 - 4 graczy w wieku 13+. Gracze wspólnie eksplorują rozległy świat, podejmują wyzwania i walczą z przeciwnikami, a każda decyzja może odmienić los kampanii. Ogromny otwarty świat przedstawiony jes w postaci atlasu. Każda strona przedstawia jedynie niewielki fragment odkrywanego świata. Zwiedzane wyspy opisane są w obszernej księdze przygód, każde miejsce kryje swoją historię, nowe postaci czy cenne skarby. Jedna kampania trwa 15 - 30 godzin, a system gry pozwala przerwać i zapisać kampanię w dowolnych momentach.
Game Troll TV
Geek Factor
Geek Factor
Geek Factor
Go On Board
Gradanie
GrAlutka
Gram Tadam
Gryffinka
Gryffinka
Planszowe Newsy
Planszowe Newsy
Półka Wstydu
Regały Marcińskie
Regały Marcińskie
Regały Marcińskie
Tryb Solo
Tryb Solo
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
ulubiona! to jest to co wybiorę (9 / 10)
Przygotowanie
Uśpieni Bogowie to dość rozbudowana gra, natomiast na plus jest zarówno bardzo czytelna instrukcja jak i scenariusz wprowadzający, który prowadzi przez dwie główne mechanizmy gry: testowanie umiejętności oraz walkę. Przygotowanie zaczyna się od otworzenia atlasu i umieszczenia na mapie figurki statku. Następnie należy rozdać między graczami 8 postaci (wszystkie biorą udział w każdej grze), przygotować planszę statku. Ważne jest, że jest kilka stosów kart (zadania, przygoda, wrogowie), których się nie tasuje, natomiast inne (targowisko, los czy wydarzenia) należy dobrze przetasować. Jest też sporo żetonów oraz gruba księga z paragrafami, które stanowią sedno gry. Co do stylu graficznego to kwestia gustu, natomiast ikonografia i nazwy nie są do końca intuicyjne (bystrość, którą oznacza symbol kotwicy, a nie oka?). Jakość bez zastrzeżeń, fajne są zwłaszcza takie smaczki jak pudełko magnetyczne czy instrukcja pakowania elementów (ponieważ to gra kampanijna na wiele godzin, rozgrywkę można też łatwo w dowolnym momencie zapisać i odtworzyć). Przyjemny jest też klimat gry, który czuć w scenariuszu i na poszczególnych kartach (można ugotować zupę, żeby usunąć zmęczenie po teście percepcji podczas przepływania przez wąskie skały).
Gra
Przygodę zaczynamy po przeniesieniu się do równoległego świata i od razu dowiadujemy się, że jedyną możliwością powrotu jest obudzenie bogów. A to możemy zrobić tylko zbierając (podczas 54 tur) jak najwięcej totemów i artefaktów. W każdej turze gracze kolejno wykonują trzy etapy. Pierwszym jest faza statku, podczas której można zdobyć nowe umiejętności, zasoby i znaczniki rozkazu pozwalające na wykonywanie akcji podczas gry. Drugim jest faza wydarzeń, gdzie zwykle pojawią się kłopoty i trzeba będzie wykonać odpowiedni test. Ten polega na dobraniu karty losu (z wartością 1-6) i w dużej mierze zależy do szczęścia, ale jest kilka sposobów na przykład na "przerzucenie" wyniku albo wsparciu testu postaciami, które mają rozwiniętą testowaną umiejętność. Tego jednak nie można wykonywać w nieskończoność, bo każde użycie postaci powoduje jej zmęczenie, a podwójny żeton zmęczenia nie pozwala dalej wspierać testowania dopóki się nie odpocznie. Natomiast niespełnienie warunku testu wiąże się z obrażeniami, czy dla postaci czy dla statku. Trzecia jest faza akcji, w której można wykonać dwie: odwiedzić port albo targowisko (jeżeli akurat jest w pobliżu), podróżować po mapie albo eksplorować setki lokalizacji. Zazwyczaj warto odwiedzać te lokalizacje, do której kierują nas posiadane karty zadań - zwykle aby dostać jakąś nagrodę, potrzebne są słowa kluczowe. A zanim to nastąpi czeka nas jeszcze zapewne walka, która jest niewielką grą w grze. Generalnie trzeba się nastawić na czytanie fabuły, wspólne decyzje związane z wyborami, zagadkami i celami, liczne walki i jeszcze liczniejsze testy. Ja akurat bardzo lubię tego typu klimat i dość dużą decyzyjność, jeżeli porównać to z grami ameri.