Po ukończeniu pałaców w Évorze i Sintrze władca Portugalii Manuel I zapragnął wznieść Letni Pawilon na cześć najdostojniejszych członków rodziny królewskiej. Zadanie powierzono najbardziej utalentowanym rzemieślnikom, których umiejętności miały nadać budynkowi prestiż godny samego króla. Niestety Manuel I zmarł, zanim budowa w ogóle miała szansę się rozpocząć.
Gra planszowa Azul: Letni Pawilon przenosi nas do XVI-wiecznej Portugalii, gdzie podejmujemy się zadania, które w rzeczywistości nigdy się nie rozpoczęło. Jako mistrzowie rzemiosła, będziemy starali się wznieść Letni Pawilon z najlepszych dostępnych materiałów, wybierając płytki w odpowiednich kolorach i tworząc z nich fragmenty gwiazd. Za odpowiednie ułożenie wzorów względem pól specjalnych otrzymamy dodatkowe premie i cenne punkty, które przybliżą nas do mistrzowskiego tytułu.
W każdej rundzie uczestnicy wybierają płytki z tych dostępnych w warsztatach dostawców, a następnie układają je w swoich magazynach. Układ płytek jest całkowicie losowy, dzięki czemu każda partia przebiega zupełnie inaczej. W każdej rundzie jeden z 6 kolorów będzie kolorem atutowym. Płytki tego rodzaju będą szczególnie ważne, ponieważ można ich używać w zastępstwie innych kolorów. Gdy wszyscy wybiorą swoje kafelki, gracze jeden po drugim będą dokładali płytki na swoją planszę pawilonu. Im więcej z nich umieszczą obok siebie, tym więcej punktów uzyskają. Dodatkowe bonusy przyniesie także obudowanie w określony sposób pól specjalnych. Gra kończy się po 6 rundach, a przed finałem przyznawane są dodatkowe bonusy. Zwycięży gracz, który zgromadzi jak najwięcej punktów.
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować magazyny. Liczba magazynów zależy od liczby graczy. Do magazynów należy włożyć po cztery żetony losowo wybrane z worka.
Gra
Rozgrywka podzielona jest na 6 rund. W każdej na początku uzupełniane są magazyny, ale co rundę inny kolor żetonu jest dżokerem (dżoker można użyć jako inny kolor oraz dobierany jest z magazynu wraz z innym dobieranym kolorem). Każdy z graczy pobiera z magazynu upatrzony przez siebie kolor – wszystkie żetony tego koloru plus jeden żeton dżokera, jeżeli w danym magazynie występuje. Pozostałe w magazynie żetony są zdejmowane z magazynu i przesuwane na środek obszaru. Kiedy jakikolwiek żeton znajduje się w obszarze poza magazynem, to można je pobierać także stąd. Runda kończy się, gdy ostatni żeton jest zabrany z magazynów i z obszaru poza magazynami. Teraz należy rozłożyć żetony w obrębie „witraży”. Kolejną rundę rozpoczyna gracz, który jako pierwszy wziął żetony z obszaru poza magazynami. Jeżeli gracz uzupełni fragmenty witraży w sąsiedztwie kolumn lub rzeźb lub okien, to dodatkowo może pobrać żetony z dużego witrażu. Po zabraniu żetonów na ich miejsce dokładane są kolejne wylosowane z woreczka. Po 6 rundach następuje podliczenie punktów za wypełnione witraże (w zależności od koloru witraża otrzymuje się inną liczbę punktów) oraz za dodatkowo spełnione warunki, np. uzupełnienie wszystkich pól z numerem 2 w witrażach.
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)