Gra dla młodych buntowniczek jest kooperacyjną grą karcianą dla 2 lub większej liczby rebelianckich dusz. Co to oznacza? W tego typu grze, zamiast rywalizować między sobą, musicie połączyć siły, by wspólnie doprowadzić swoją zbuntowaną drużynę do zwycięstwa. Wspólnie wygrywacie, ale i razem ponosicie porażki. W każdej rundzie jedno z was będzie miało za zadanie naprowadzić resztę na trop jednej, konkretnej karty kobiety spośród 9 leżących na stole. Będzie tego dokonywać przy pomocy specjalnych, ilustrowanych kart wskazówek. Czy uda wam się odgadnąć, o którą kobietę chodzi? Użyjcie swojej wyobraźni i odkryjcie wszystkie wspaniałe kobiety z Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek!
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Zdecydowanie podoba mi się wykonanie całości. Po pierwsze pudełko jest prawie dopasowane do zawartości. Po drugie karty postaci, czyli kobiet-aktywistek, są duże, czytelne z wieloma ciekawostkami. Po trzecie kafelki celu są bardzo trwałe. Po czwarte grafika jest spójna, chociaż już niekoniecznie w moim typie. To co może być zarówno plusem jak i minusem to dobór postaci - są zarówno osoby znane jak i nieco mniej znane, nie ma natomiast tych najbardziej znanych. Z jednej strony pozwala to przybliżyć sylwetki wielu dokonań kobiet, ale też w młodszym gronie (do którego - sądząc po języku instrukcji - jest skierowana gra) większą frajdę sprawiłoby pewnie zobaczenie kogoś znanego. Tłumaczenie zasad jest bardzo proste, a żeby przygotować grę, wystarczy rozłożyć 9 kart postaci w układzie 3x3, reszta odbywa się w czasie rozgrywki.
Gra
Pierwsze rozczarowanie pojawiło się po zapoznaniu z instrukcją. Patrząc na tytuł spodziewałem się nieco akcji i buntu w stylu gry, natomiast mechanicznie jest to gry taka jak Tajemnicze Domostwo, w którym jedna osoba ma za pomocą kart-obrazów podpowiedzieć innym graczom, o którą kartę wyłożoną chodzi. To, że kartami wyłożonymi są znane kobiety nie ma większego znaczenia. Gra jest w większości kooperacyjna. Jeden z graczy losuje kafelek celu wskazujący jedną postać oraz dobiera siedem kart podpowiedzi. Z tych kart musi wykładać takie, które naprowadzą na cel, ale które nie nawiążą do innych postaci. Dlatego ważna jest kombinacja wyłożonych kart (korona to królowa, ale korona i piramida to raczej Kleopatra, a nie Elżbieta I). Jest siedem żetonów, które pozwalają na wymianę kart w ręku albo na spudłowanie podczas rozgrywki (trzeba odgadnąć cztery razy). Generalnie głównym walorem jest edukacyjny charakter kart, natomiast sama gra nie ma jakiejś dużej regrywalności i różnorodności.