SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka.
Amator Planszówek
Gralaktyka
GrAlutka
Gryffinka
Gryffinka
Ogrywamy
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Karty należy potasować. Każdy gracz otrzymuje 6 sztuk i układa je przed sobą, przy czym 5 pozostaje zakrytych, a jedna, dowolna, odkryta. Pozostałe karty tworzą stos zakryty, z którego 2 karty odkrywamy i kładziemy obok tworząc dwa odkryte stosy kart. Tak jest w wersji podstawowej gry, ponieważ można zagrać też z jednym stosem odkrytym.
Gra
Koncepcja nieco podobna do Snu Naszej Księgarni, ale wydaje mi się, że w smoki gra się łatwiej, ponieważ w mniejszym stopniu trzeba pamiętać karty z naszego snu – są odkrywane w trakcie rozgrywki. Celem gry jest uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów, przy czym runda kończy się, gdy jeden z graczy odkryje wszystkie swoje karty. Dlatego trzeba na bieżąco analizować, czy lepiej odkrywać kolejne karty, czy zmniejszać wartość już tych widocznych. Każdy gracz może wykonać następującą akcję: albo bierze kartę z odkrytego stosu i dokłada odkrytą do swojego snu, a kartę ze swojego snu odkłada na stos kart odkrytych, albo bierze kartę ze stosu zakrytego i decyduje, czy dokłada do swojego snu czy na stos odkryty. Jest pewien wyjątek, mianowicie karta specjalna Kruczy Krąg (wartość 10) – osoba, która pobrała ją z zakrytego stosu musi ją do swojego snu dołożyć, a kartę usuwaną oddaje innemu graczowi, siedzącemu po lewej. Karta otrzymana od sąsiada musi trafić na to samo miejsce, na które trafił Kruczy Krąg, a karta usuwana trafia do gracza po lewej – i tak aż do momentu, kiedy wszyscy gracze będą mieli wymienioną jedna kartę. Podczas sumowania punktacji zastosowano ciekawą zasadę – jeżeli ułożymy w górnym i dolnym rzędzie w tej samej kolumnie karty o tej samej wartości, to gracz otrzymuje za nie 0 punktów,. Tym sposobem, nawet mając karty o wysokich wartościach, których inni gracze się pozbywają, można na koniec mieć 0 – przy założeniu, że zdążymy wszystkie wymienić. Każdy widzi nasze odkryte karty, więc może nam blokować dostęp do takich samych kart na stosie odkrytym, z którego pobieramy tylko wierzchnią kartę, lub inny gracz zakończy odkrywanie swojego snu i nie zdążymy zrealizować naszej koncepcji. Ale jest ryzyko… :) Na etapie sumowania istotne znaczenie może mieć także karta specjalne Odbicie w Wodzie, która dubluje wartość karty leżącej obok. Po każdej turze gracz z najmniejszą liczbą punktów otrzymuje żeton smoka. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie 3 żetony. Autorzy zaproponowali inne wersje gry, np.: z ograniczoną liczbą rund. Pozostałe zasady pozostają bez zmian.
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)