Smoki

Paper Safari

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.0
Smoki

SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka.

  • Co myśli Agnieszka:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Przygotowanie
Karty należy potasować. Każdy gracz otrzymuje 6 sztuk i układa je przed sobą, przy czym 5 pozostaje zakrytych, a jedna, dowolna, odkryta. Pozostałe karty tworzą stos zakryty, z którego 2 karty odkrywamy i kładziemy obok tworząc dwa odkryte stosy kart. Tak jest w wersji podstawowej gry, ponieważ można zagrać też z jednym stosem odkrytym.

Gra
Koncepcja nieco podobna do Snu Naszej Księgarni, ale wydaje mi się, że w smoki gra się łatwiej, ponieważ w mniejszym stopniu trzeba pamiętać karty z naszego snu – są odkrywane w trakcie rozgrywki. Celem gry jest uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów, przy czym runda kończy się, gdy jeden z graczy odkryje wszystkie swoje karty. Dlatego trzeba na bieżąco analizować, czy lepiej odkrywać kolejne karty, czy zmniejszać wartość już tych widocznych. Każdy gracz może wykonać następującą akcję: albo bierze kartę z odkrytego stosu i dokłada odkrytą do swojego snu, a kartę ze swojego snu odkłada na stos kart odkrytych, albo bierze kartę ze stosu zakrytego i decyduje, czy dokłada do swojego snu czy na stos odkryty. Jest pewien wyjątek, mianowicie karta specjalna Kruczy Krąg (wartość 10) – osoba, która pobrała ją z zakrytego stosu musi ją do swojego snu dołożyć, a kartę usuwaną oddaje innemu graczowi, siedzącemu po lewej. Karta otrzymana od sąsiada musi trafić na to samo miejsce, na które trafił Kruczy Krąg, a karta usuwana trafia do gracza po lewej – i tak aż do momentu, kiedy wszyscy gracze będą mieli wymienioną jedna kartę. Podczas sumowania punktacji zastosowano ciekawą zasadę – jeżeli ułożymy w górnym i dolnym rzędzie w tej samej kolumnie karty o tej samej wartości, to gracz otrzymuje za nie 0 punktów,. Tym sposobem, nawet mając karty o wysokich wartościach, których inni gracze się pozbywają, można na koniec mieć 0 – przy założeniu, że zdążymy wszystkie wymienić. Każdy widzi nasze odkryte karty, więc może nam blokować dostęp do takich samych kart na stosie odkrytym, z którego pobieramy tylko wierzchnią kartę, lub inny gracz zakończy odkrywanie swojego snu i nie zdążymy zrealizować naszej koncepcji. Ale jest ryzyko… :) Na etapie sumowania istotne znaczenie może mieć także karta specjalne Odbicie w Wodzie, która dubluje wartość karty leżącej obok. Po każdej turze gracz z najmniejszą liczbą punktów otrzymuje żeton smoka. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie 3 żetony. Autorzy zaproponowali inne wersje gry, np.: z ograniczoną liczbą rund. Pozostałe zasady pozostają bez zmian.

  • Co myśli Bartek:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Amator Planszówek

Amator Planszówek

Gralaktyka

Gralaktyka

GrAlutka

GrAlutka

Gryffinka

Gryffinka

Gryffinka

Gryffinka

Ogrywamy

Ogrywamy

Co warto wiedzieć?

Smoki
Cena:
cena: ok. 40-80 zł (47 zł)
bzdura? kliknij

Twoja opinia!
klimat: 5 (0 ocen)
losowość: 5 (0 ocen)
emocje: 5 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Kevin Kim
bzdura? kliknij

rok wydania: 2008
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
bzdura? kliknij

Graczy:
2
bzdura? kliknij

3 (rekomendowane)
bzdura? kliknij

4
bzdura? kliknij

5
bzdura? kliknij

Czas gry:
do 30 minut
bzdura? kliknij

PLANSZEO:
Ocena: 8 / 10
Paper Safari
BGG:
Ocena: 6.75 / 10
Paper Safari
Trudność:
praktycznie niezależna językowo
bzdura? kliknij

BGG: 1.2 / 5
Tematyka:
  • przyroda / rośliny / zwierzęta / natura
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • E | gromadzenie punktów / ekonomiczne
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • karty
    bzdura? kliknij

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknij

Mechaniki:
  • przekazywanie elementów
    draft
    bzdura? kliknij

  • rozbudowywanie zestawu
    tableau building
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • rynek / targowisko
    market
    bzdura? kliknij

  • przekaż do wspólnej puli
    open draft
    bzdura? kliknij

  • pozbądź się kart / elementów
    bzdura? kliknij

  • uzyskaj liczbę punktów
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Draft elementów, Gra karciana, Zbieranie zestawów,
    BGG: Hand Management, Open Drafting, Score-and-Reset Game, Set Collection, Card Game, Children-s Game, Family Games, Animals: Crows / Ravens / Magpies, Card Games: Exchange, Creatures: Dragons, Theme: Dreams / Nightmares, Traditional Card Games: Golf,
Instrukcja:
Smoki
Wymiary:
wielkość pudełka: małe
bzdura? kliknij

wymiary: 19.0 x 13.5 x 4.0 cm
bzdura? kliknij

waga: 0.40 kg
bzdura? kliknij

koszulki:
bzdura? kliknij

80 x 120 mm

Mogą się spodobać:

Sen

AB 6.5 Sen

Zobacz
Sztama

AB 9.0 Sztama

Zobacz
Cytadela

AB 6.0 Cytadela

Zobacz
Draftozaur

AB 6.5 Draftozaur

Zobacz
Leśne rozdanie

AB 7.0 Leśne rozdanie

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts