Gracze wybierają się w podróż do świata ze snów. Czekają na nich niezwykłe krainy: niektóre jak z bajki, inne z kolei mroczne i pełne kruków. Podglądaj i przejmuj sny rywali. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą liczbą kruków.
Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali. W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie. Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków. Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: "Pobudka!" i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków.
Amator Planszówek
Anastazja Faith
Argo nawija
Board Games TV
Bułka i Masełko
Gralaktyka
Młody Giercownik
Młody Giercownik
SMGP Kości
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Przed rozgrywką należy przetasować karty. Każdy gracz pobiera 4 karty, które są mu nieznane. Jedną kartę odkrywamy i stanowi ona początek stosu odkrytego, a pozostałe zostają w stosie zakrytym. Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy ogląda tylko 2 z dobranych przez siebie 4 kart, nie pokazuje ich innym graczom i odkłada zakryte do swojej puli (sen gracza). Pozostałe 2 można poznać w trakcie gry bądź przy wykorzystaniu karty specjalnej, bądź dokładając z dowolnego stosu.
Gra
W wersji podstawowej celem każdego gracza jest zebranie kart z najmniejszą liczbą kruków. Każdy gracz w swojej turze może wykonać następującą akcję: albo bierze kartę z odkrytego stosu i dokłada do swojego snu jako zakrytą, a kartę ze swojego snu odkłada na stos kart odkrytych, albo bierze kartę ze stosu zakrytego i decyduje, czy dokłada do swojego snu czy na stos odkryty. W związku z tym, że karty w śnie każdego z uczestników są cały czas zakryte, należy bardzo się skupiać przy obserwowaniu, jakie karty ze stosu odkrytego są dobierane przez innych graczy i czy mamy szanse na najniższy wynik. Karty dobierane ze stosu zakrytego ogląda tylko osoba dobierająca i podejmuje decyzję, czy włącza ją do swojego snu, czy też wykłada na stos odkryty. Karty specjalne – można je potraktować jak normalne karty lub wykorzystać ich efekt (tylko wówczas, gdy była dobrana ze stosu zakrytego). W momencie, gdy gracz uzna, że ma najniższą liczbę kruków w swoim śnie w porównaniu do snów pozostałych uczestników na początku swojej tury robi pobudkę. Wówczas wszyscy odkrywają swoje karty i sprawdzają, kto faktycznie miał najmniej punktów. Jeżeli osoba, która powiedziała „pobudka” nie miała najmniejszej liczby – otrzymuje punkty karne. Punkty z poszczególnych rund są sumowane. Gra kończy się, gdy jeden z graczy osiągnie pulę 100 punktów – ta osoba przegrała. Można ustalić inny limit punktowy. Wygrywa gracz z najmniejszą sumą punktów. Gra z dużą dozą losowości. Na wstępie możesz mieć bardzo dobre karty, np. 2 karty z liczbą kruków 0, a możesz mieć 7 i 8 na wszystkich 4 kartach. W efekcie każdy z graczy potrzebuje innej liczby tur, by wymienić karty, które są dla niego niekorzystne. Gra z łatwymi zasadami, ale wymagająca skupienia i uwagi. Grafiki na kartach są przyjazne dla oka, ale karty dość cienkie, przez co mogą się szybko niszczyć na skutek próby podnoszenia ich ze stołu.
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)