Nadchodzi czas zmian. Co pięć lat w Wielkiej Prapuszczy wybierany jest władca wszystkich zwierząt zamieszkujących wiekową krainę. Zostaje nim zwycięzca bezkrwawego pojedynku, którego zmysł taktyczny pozwala na zdobycie przewagi nad przeciwnikiem. Kto okaże się najwybitniejszym dowódcą i obejmie we władanie wszystkie polany?
Amator Planszówek
Argo nawija
Board Games TV
Dzieciaki Testują
Gradanie
GrAlutka
Ludzie bez Kallaxa
Ogrywamy
P&A Games
Planszomaniak
SMGP Kości
Zgrajmy się
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
dobra gra, lubię ją, ma swoją specyfikę (8 / 10)
Gra
Spór o Bór to fajna gra wymagająca planowania, ale jednocześnie wynik w dużej mierze nie zależy od nas. Jeżeli karty na ręku pozwalają nam ułożyć jakąś sensowną grupę, to już połowa sukcesu (może się okazać, że przeciwnik miał mocniejszą grupę lub tę samą o wyższych wartościach). Jednak czasem niefortunne karty powodują, że nie można zaplanować ułożenia grup, bo nic nam nie pasuje. Gra o ciekawej szacie graficznej, na początek wieczoru z planszówkami. Niestety tylko dla dwóch osób.
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
Przygotowanie
Oprócz przetasowania kart i rozdania każdemu po sześć kart do ręki, trzeba jeszcze ułożyć w rzędzie dziewięć polan. Wielu docenia czytelność kart i zwierzęce grafiki, dla mnie trudne było odnalezienie szpiega.
Gra
Spór o bór przypomina nieco dwuosobowego pokera. W dziewięciu stosach (umownie nazwanych polanami) gracze wykładają na przemian po swojej stronie kartę z ręki, a następnie dobierają kartę. Gdy po obu stronach są po trzy karty, następuje porównanie siły. Trzy karty w tym samym kolorze są silniejsze od trzech kolejnych wartości ale słabsze od trzech tych samych wartości. Gracz który wygrał, obejmuje dominację na polanie, a żeby wygrać grę, trzeba zdominować pięć polan (albo trzy sąsiednie). gra dość szybka i bardzo zależna od szczęścia (chociaż nieco strategii też pomoże, zwłaszcza informacja, że każda karta występuje tylko raz). W wariancie zaawansowanych dochodzą też karty specjalne, które potrafią zmodyfikować zasady gry, najczęściej na danej polanie.