Przeżyj w najniebezpieczniejszej strefie świata! Wejdź w skórę szperacza zmagającego się z wypaczoną rzeczywistością Zony. Samodzielnie eksploruj czarnobylską strefę wykluczenia w poszukiwaniu drogocennych artefaktów - zagadkowych przedmiotów o niezwykłych właściwościach. Polegaj na swoich umiejętnościach i wyposażeniu, aby sprostać wyzwaniom, które pojawią się na Twojej drodze…
Zona: Sekret Czarnobyla to przygodowa gra planszowa w klimatach survivalu przeznaczona dla 1-4 graczy. Uczestnicy wcielają się w szperaczy - osoby, które wbrew obowiązującemu prawu i zastosowanym środkom prewencyjnym przeniknęły do czarnobylskiej strefy wykluczenia. Choć każdy z nich jest inny, przyświeca im ten sam cel: spełnienie swojego marzenia dzięki mocy legendarnego Źródła. Aby tego dokonać, będą eksplorować strefę, walczyć z napotkanymi niebezpieczeństwami i przygotowywać się na wejście do sarkofagu.
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
na 1-2-3 gry i na tym koniec, nie mój klimat (4 / 10)
Przygotowanie
plansza jest przejrzysta, łatwo zlokalizować na niej obiekty. Dość łatwe zasady gry/walki.
Gra
Rozgrywka była dość nudna. Mała liczba ruchów bardzo ograniczała postępy, pozyskiwanie sprzętu było czasochłonne, każdy etap sukcesu okupiony wieloma rundami gry. To powoduje wydłużenie czasu grania, a mam poczucie, że nie było to potrzebne. Mało interakcji między zawodnikami, więc można było się mocno znudzić, kiedy inni wykonywali ruch.
dobra gra, lubię ją, ma swoją specyfikę (8 / 10)
Przygotowanie
Nie ma problemu z przygotowaniem rozgrywki, wszystko jest dobrze opisane w instrukcji i czytelnie oznaczone na planszy. Dodatkowo w standardzie jest insert porządkujący poszczególne elementy. Gra zajmuje sporo miejsca na stole (składana plansza 3x2), jest też osobno targowisko, bank kafelków zagrożeń w poręcznym podajniku i dwuczęściowe planszetki graczy na ich ekwipunek. No i dla fanów - dość duże figurki.
Gra
ZONA - Sekret Czarnobyla to gra survivalowa, która ma fantastyczny klimat postapo, natomiast okazała się nieco powtarzalna i dłużąca. Celem jest zebranie odpowiedniego doświadczenia i ekwipunku, odkrycie dwóch tajemnic (umownie - chodzi o eksplorowanie dwóch z czterech miejsc) i dojście do sarkofagu, gdzie trzeba wykonać trzecie, finalne zadanie. Warto rozsądnie wybrać postać na początku i korzystać z jej umiejętności. Mimo rzucania kośćmi podczas spotkań z mutantami i anomaliami, można sobie poradzić z losowością przerzucając kość lub wykorzystać rozliczne przedmioty. I tak sobie powoli - idziemy - spotykamy - walczymy - zbieramy trofea - idziemy - spotykamy - walczymy - zbieramy trofea... Po drodze nieuchronnie otrzymujemy coraz to więcej obrażeń. Warto też dbać o swoją reputację, bo dzięki niej możemy mieć większe możliwości rozwiązania problemów albo dostać coś gratis. Gra ma wariant solo, ale myślę że lepiej się w nią gra w większym składzie. Dochodzi wtedy więcej klimatycznych rozmów nad stołem oraz szybciej namnażają się potworki. Natomiast interakcji między postaciami w grze nie ma za wiele, najczęściej jest to uprzykrzanie gry innym graczom przez aktywnego gracza, zwanego Głosem Zony.