Pobliski las tętni życiem! Zwierzęta spieszą na polanę w poszukiwaniu jadalnych roślin i owadów. Niektóre wolą przebywać między bujnymi koronami drzew, a inne zamieszkują podszycie i właśnie tam czują się bezpiecznie.
Amator Planszówek
Board Games TV
Coś o Planszówkach
Młody Giercownik
Planszowy Kolektyw
SMGP Kości
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
Przygotowanie
Gra z estetycznymi grafikami, choć karty leżące na obszarze polany tworzą jedną wielką mozaikę. Przygotowanie gry trwa krótko, więc szybko można usiąść do grania. Należy jednak zapewnić sobie duży obszar na budowanie swojego ekosystemu.
Gra
Gra wymaga przemyślenia kolejnego ruchu tak, aby finalnie uzyskać jak najwięcej punktów. Jasne opisy uzyskania ekstra punktów, które znajdują się na kartach, sprzyjają planowaniu. Jedno, co może popsuć realizację naszych zamysłów to czas gry, który kończy się po pojawieniu 3 karty zimy - czyli nie wiadomo kiedy. To trochę stresujące i może wpływać na decyzje graczy (żeby nie dobierać kart ze stosu). Uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest maksymalne ograniczenie elementów, np. aby wyłożyć kartę drzewa należy odrzucić inną kartę/karty. W wielu grach, aby dokonać ruchu, trzeba najpierw nazbierać wiele surowców, każdy surowiec o specyficznej nazwie/kształcie/kolorze, co nie zawsze podnosi jakość gry. Przyjemna gra na krótką rozgrywkę w małym gronie. To typ gry, które lubię, czyli budowanie własnej puli kart.
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
Przygotowanie
Ważne jest dokładne przetasowanie dość sporego stosu kart. Należy też oddzielić trzy karty zimy i wtasować je do 1/3 najniżej położonych kart. Dobranie ostatniej karty zimy zakończy rozgrywkę. Karty są wykonane z miłego z dotyku papieru, ikonografia czytelna (chociaż wymaga zerknięcia na koniec instrukcji co znaczą poszczególne bonusy), a rysunki przedstawiają rzeczywiste gatunki. Szkoda też, że w instrukcji nie wszystko jest wyjaśnione.
Gra
Na początek wydawało mi się, że kart jest tak dużo, że przejście przez nie będzie trwało godzinami. Jednak zagrywa się tylko nieliczne, pozostałe służą do płacenia za karty zagrywane - przez co rozgrywka minie bardzo szybko. Można ją nieco spowolnić dobierając karty wyłożone na polanie przed graczami. Sama gra polega na budowaniu siedlisk, każde złożone z drzewa (lub sadzonki) i maksymalnie czterech roślin/zwierząt dookoła karty. Kojarzy mi się to nieco z Everdell. Są też podobne wyjątki - przykładowo ropucha może leżeć razem z drugą ropuchą i dopiero wtedy zapunktują. Do gry potrzeba na stole sporo miejsca, tak aby drzewa miały dla siebie dość miejsca. Na pewno będzie to dobra gra dla tych, którzy lubią zyskiwać punkty przez ułożenie kombosów (1 drzewo to 1 pkt, ale 3 to już 9 pkt).