Twórcy niezapomnianej gry komputerowej Osmos stworzyli wielokrotnie nagradzaną grę karcianą Karmaka, w której przeżyjecie niesamowitą podróż wiodącą przez różne wcielenia! Tylko od ciebie zależy, w jaki sposób to osiągniesz – czyniąc wokół dobro, czy sabotując poczynania innych. Pamiętaj jednak o tym, że karma zawsze wraca: co posiejcie, to zbierzecie! Gdy zagrywasz kartę, której efekt wpływa na przeciwnika, ten może ją wziąć i użyć przeciw tobie w przyszłych rundach. Tak działa karma! Z rozwagą śledź zatem poczynania innych i planuj swoje uczynki, mając w pamięci tę pradawną mądrość. A gdy dosięgniesz najwyższego szczebla Kamicznej Drabiny, dostąpisz transcendencji! Karmaka jest strategiczną grą karcianą, w której gracze powoli wspinają się po szczeblach Karmicznej Drabiny, rozpoczynając grę jako małe, niewiele znaczące żuczki. Pierwszy gracz, który dosięgnie szczytu drabiny, wstąpi w najwyższą formę bytu i wygra rozgrywkę.
Board Games TV
Granie w chmurach
HUMIGraj
Młody Giercownik
Młody Giercownik
Zgrajmy się
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)
Przygotowanie
Instrukcja gry Karmaka jest na tyle zagmatwana (niepotrzebnie), że kilka dni przymierzałem się do samej gry. A tak okazała się prosta i szybka. Z tego powodu końcowa ocena nieco spadła. Z kolei na plus jest wykonanie kart na papierze tkaninowym, bogactwo kolorów oraz grafiki na kartach. Zaś żeby przygotować rozgrywkę, wystarczy wystarczy przetasować stos kart i ustawić figurki na torze.
Gra
Nietypowy w grze jest jej klimat i powiązanie mechaniki z fabułą. Celem gracza jest osiągnięcie stanu doskonałości, czyli przejście kilku żywotów. A w praktyce chodzi o zagranie sześciu kart gracza na trzy sposoby: odłożenie na stos bieżącego życia (zliczamy potem punkty w jednym z kolorów), odłożeniu na stos przyszłego życia (dzięki czemu wiemy, jakie dostaniemy karty) lub zagraniu akcji zapisanej na karcie. Mogą one być zarówno pokojowe (zielone i niebieski) jak i agresywne w stosunku do innych graczy (czerwone). A genialnym zabiegiem jest dodanie reguły, że /karma wraca/ - po zagraniu karty przeciwko innemu graczowi może on ją wziąć do przyszłego życia.